Hemma igen

Kommentera

Ja då var man tillbaka hemma efter den hederliga smörgåstårtan ute hos mamma. Lika gott som alltid och alltid lika trevligt sällskap. Dvs familjen min :) Utav mamma & co och Billy så fick jag ett presenkort på Silverknappen. Jag vet precis vad jag ska köpa :) En ring som jag väntat på i flera år. Hehe. Ne men när jag fyllde 18 så fick jag ett halsband av mamma, "Kärleksknopen" kallas det och det finns även en ring i den så kallade serien.

Så här ser dom ut men jag har i silver :)



Superfina ju!

Såhär står det om smyckena på hemsidan;
"Forna tiders sjömän var ofta fåordiga och blyga med en käresta i någon hamn. För att veta om hans känslor var besvarade kunde en tamp med en knop i vardera ändan bli hans räddare i nöden. Tampen sändes hem till flickvännen. Om känslorna var besvarade drog hon samman de två knoparna till en enhet och returnerade den. Och sjömannen fick bekräftat att han lugnt kunde fortsätta uppvaktningen. Knoparna i smyckena är en symbol för trohet, hållfasthet och styrka i såväl vänskap som kärlek."

Det var verkligen en jättebra present i och med att jag så länge velat ha ringen! Plus att jag tycker det är ett fint budskap bakom smyckena :)