Borta bra men hemma bäst

Kommentera
Den har ni aldrig hört förr va? ;) För min del är det verkligen så, jag älskar att åka bort och hitta på saker men att komma hem slår allt! Tio minuter efter att vi kommit innanför dörren så låg jag i soffan med en kaffekopp och hade pussat sönder mina katter så de redan tröttnat på mig. Haha!

Övernattningen på Falkenberg Strandbad var jättebra. Rummet var jättefint och det är verkligen något speciellt med havsutsikt. I could get used to that ;) Vi hade inte bokat några behandlingar men att "enbart" ha tillgång till spa- och relaxavdelningen räckte gott och väl. En liten varmvattenpool, en bastu och en så kallad eldrelax. Där låg man i en säng framför en stor eldstad och bara myste. Drack vatten/te och åt färsk frukt & nötter. Svar ja, sådant rum finns numera med på ritningen av vårt framtida hus ;) Frukosten var väldigt bra men vi var inte impade av maten på restaurangen kvällstid. 

Väl hemma så blev det en liten kaffe innan jag begav mig igen. Denna gången till jobbet för att gå på föreläsning. Tobias Rawet, överlevare från förintelsen. Otroligt intressant och det är bra att bli påmind om hur det kan bli när man inte längre ser alla människors lika värde! För mig känns det ännu viktigare än någonsin! Min son föds om fyra månader och vad vill jag att han ska växa upp i för värld och samhälle?! Tål att tänkas på!