Trångt

Kommentera
Ja det är så trångt i min mage nu ska ni veta. Det är känns inte ens som sparkar längre utan nu är det bara som att han sträcker ut sig. Tro jag det, nästan en halvmeter lång och ligger ihopkorvad i min "lilla" mage. Haha, det känns som att jag har ett konstant horn på min vänstra sida när han trycker ut sina fötter :) Det är svårt att fatta att han ska trängas där inne i fem veckor till! 

Idag har vi tvättat. Så skönt att få det gjort med tanke på hur få klädesplagg som man kommer i nu för tiden. Känns ovärt att köpa för mycket nytt nu då det bara är ca en månad kvar med my big belly. På onsdag har vi tvättid igen. Då ska det tvättas bebiskläder, sängkläder och annat smått och gott till den lille herren. Finally! Jag har vart sugen ett tag nu men eftersom det är exakt en månad kvar till bf på lördag så kändes det som att det var dags nu. Plus att jag behöver lite bebiskläder för att packa väskan till BB.. När det nu är dags. Soon I think :) 

Har även suttit och försökt planera lite uttag av föräldrapenning nu på kvällen. Tro mig, bara för att jag jobbar med föräldraförsäkringen så är det inte enkelt. Visst, reglerna kan jag men att fördela dagarna handlar ju i slutändan om det ekonomin. Självklart vill man vara hemma så mycket man kan med sitt barn men man måste fortfarande ha mat på bordet och kunna betala räkningarna. Så som det ser ut idag så är ju Johan hemma också vilket betyder att jag kan ta ganska många föräldradagar från honom. Skulle han däremot bli bättre och arbeta så får vi ju visserligen mer i inkomst och jag kanske kan ta ut färre föräldradagar men det betyder ju samtidigt att han också behöver föräldradagar att ta ut. Även om jag mer än gärna skulle vilja vara lite ego och ta all föräldraledighet så tycker jag att ett barn behöver båda sina föräldrar. Jag tror det ger ett barn jättemycket att även pappan tar ut en stor del av föräldraledigheten! För oss så ska det bannemig inte bli att Johan sitter "barnvakt" åt sitt egna barn när denna mammin ska göra något. Hell no. Förhoppningsvis ska inte det vara något problem då jag och hjärtat är väldigt överens på de här punkterna och jag vet hur mycket han längtar efter att vara pappa :) 

Hepp, det var det! Nu blir det sängen, upp tidigt till barnmorskan imorgon :)