Ett syskon snart?

Kommentera
Seriöst? Ja seriöst, folk frågar det verkligen. Hmm, min son är nyss fyllda fyra månader. Lever vi på åttio-talet nu eller? :p Nej än blir det inget syskon till min lille John. Här hemma så har man ju fullt upp med att anpassa sig till att ha ett barn. Ja jo, vardagen flyter ju på och man känner sig någorlunda världsvan med att vara förälder men ja som sagt för fyra månader sen så fick jag mitt första barn. Vi jobbar alltså inte på ett syskon i dagsläget. 

Dock blir jag lite nojig ibland. Ja, jag helammar och äter p-piller, glömmer någon dag här och där men tänker att det inte påverkar skyddet jättemycket men ändå. Att bli gravid nu är det sista som jag skulle kunna tänka mig. Innan jag var gravid med John så tänkte man ändå att det skulle kunna ske och man var lite extra vaksam men inte nu. Plus att de p-pillren som jag äter nu gör att mensen uteblir och därför tänker jag aldrig jag behöver kolla mig för utebliven mens är som det ska/kan va.  Just därför blir jag nojig över att jag tar för lätt på att missa någon dag hit eller dit.. Känns kanske idiotiskt att sitta här och skriva detta när jag egentligen borde ta ett test och sluta slarva med pillren. Japp så får det bli så vi slipper en oplanerad graviditet! 

Annars då. Ja, idag var det ju fars dag. Första gången sen vi fått barn. Hjärtat fick en enkel t-shirt och ett par strumpor som det stod "Best dad ever" på. Inget over the top utan mest för skojs skull. Dagen har även bestått av fika ute hos mamma. Jag stod för fikat då jag provbakade ett par timmar i fredags. Inför Johns välkomstfest/namngivning. Två av tre vart godkända och går vidare till bjudning om två veckor. Ska någon dag snart testa ett annat recept som jag hoppas blir bra för annars så känner jag mig lite lost. Vet inte vad jag mer ska bjuda på då. Eh, det löser sig. Annars är det mesta klart tror jag. Lite småsaker som ska köpas och som förmodligen köps denna veckan. Eventuellt en tripp till lokalen för att dubbelkolla lite saker men det är mest för att lugna min hjärna. Måste ha koll på allt som den lilla bossråtta jag är som Johan kallar mig. Haha, bossråtta och askhole kallar han mig. En som oftast ber om andras åsikter men gör precis som man själv hade tänkt sig ändå. Jag är villig att hålla med till en viss del, visserligen för mina idéer oftast är de bästa ;) 

Nu ska jag väl försöka att nana. Har legat i sängen sedan halv åtta men har inte fått den där tröttheten över mig så jag kunnat somna. Kanske svårt när man ligger med telefonen och teven på :p