Träning

Kommentera
Innan jag blev gravid så tränade ju jag på gym ganska regelbundet. Även när jag vart gravid så mådde jag ju väldigt bra och fortsatte att träna. Tränade visserligen inte lika hårt som innan men körde ofta zumba på söndagar och sen något styrketräningspass i veckan. Mest basövningar för att hålla kroppen och framförallt ryggen i någorlunda skick. Dels för att det var gött men även för att jag tänkte att jag skulle klara av själva graviditeten bättre. Det blir ju en hel del extra vikt att bära på! Innan jag blev gravid så pendlade jag lite mellan 58-60 kg så jag räknade från 60 kg och att allt över det var gravidkilon. Det landade på iaf 17 kg plus under graviditeten. Jag själv fattade inte vart det la sig. Tyckte inte att jag var så himla tjock mer än magen. Visst lite större lår och så men förutom det så vettefan. Aja, efter att jag kläckte och sen några veckor senare så hade jag gått ner nästan alla kilon förutom 3 och där har jag legat.
 
Idag upptäckte jag till min fasa att jag hade gått upp. Det senaste så har jag vart så sjukt slarvig om veckorna och ätit massa bös. Bra mat men massor med kakor och sånt. Jag har ju provbakat en del inför Johns namngivning och även börjat köpa hem så att jag alltid har jäst hemma. Både för matdegar och sötdegar så självklart har jag bakat en del bullar :p 
 
I ganska många veckor efter förlossningen så åt jag och Johan godis och kakor dagligen. Brydde oss noll om vad vi åt. Kanske lätt blir så. Man går ju hemma hela dagarna. Fikar lite här och fikar lite där, kollar film och käkar snask på kvällarna. Vi blev dock bättre efter ett tag och slutade moffa på veckorna men som sagt det senaste så har vi vart helt kass. Får bli ändring på det nu!
 
Jag tog även fram hantlarna idag och lyfte lite. Fram tills idag så har jag bara nöjt med mig barnvagnspromenaderna. Har ändå gått på minst fyra vettiga rundor per vecka iaf men nu får jag nog se till att börja med lite basövningar igen iaf. Man är ju dock så sjukt svag. Man kan tro att kroppen blir stark av att gro och föda fram ett barn men icke. Kroppen bryts ner och jag är svagare än vad jag någonsin varit känns det som. Dock sägs det ju att man brukar ha ett bra muskelminne. Får hoppas det stämmer :)