Blek och fet

Kommentera
Ja, som ett jävla brev på posten kom det. Jag har haft semester i tre dagar men är tröttare än någonsin känns det som. Blek har jag fått höra två dagar i rad att jag är också.. och att jag ser trött ut. Jo tack.. På måndag ska jag till barnmorskan igen, ska även ta nya blodprover och så. Misstänker att järnbrist är boven.. Tidigare så har jag inte känt av något men ändå tagit lite blutsaft då och då. Sen såg jag att den skulle förvaras i kylen samt drickas inom fyra veckor från att den öppnades så jag slängde den. Igår så köpte jag Niferex (?) som innehåller mycket järn. Dels för att blutsaften smakar päta samt för att barnmorskan min rekommenderade det. Sen förut så läste jag om vanliga biverkningar. Halsbränna, förstoppning, kräkningar, diarré och obehagskänslor i mage och tarm... Jo men visst, fan vad kul.. Som gravid har man redan problem med att magen inte alltid fungerar som den ska, så ska man proppa i sig det här som mycket möjligt förvärrar allt? Tror jag tar blutsaften ändå.. 

Annars då.. Ja idag var väl första dagen som allt kändes jävligt tungt. Magen känns som en stor uppblåst jävla badboll och det är nästan så att man känner att magen växer och trycker på. Sådär mysig känsla.. Den gick dock över efter ett tag och det var ju skönt. Nu har jag klagat av mig lite. Det får man göra ibland faktiskt :)

Idag har jag iaf jobbat hela dagen och sen vart ute hos mamma på kalas. Kom hem för en liten stund sen och nu ligger jag i sängen.. Lär väl tvärdäcka när som ;)