Nu drar det igång

En kommentar
Igår så var vi hos barnmorskan. Nästa gång är om tre veckor och därefter är det möte varannan vecka. På tisdag så drar föräldragruppen igång så nu händer det grejer! I magen händer det saker också! Nu kan jag verkligen känna att det börjar bli trångt för bebis. Rörelserna är så annorlunda och nu två nätter i rad så har jag sovit jättedåligt på grund av att han rör på sig. Hoppas verkligen inte det ska vara så resten av graviditeten. Det är svårt att hitta en skön sovställning vilket gör att det blir svårt att somna och när jag väl somnat så vaknar jag ganska lätt av att han river runt i magen.. 

En lite kul grej igår när vi var på mvc. Min vanliga barnmorska har semester så vi träffade en annan igår. Inga konstigheter, gick jättebra. Skulle bara lyssna på hjärtat, mäta magen, pissa i burk och se hur jag mår. Sen innan vi ska gå så frågar hon om Diana är min mamma. Tydligen så var hon mammas barnmorska när jag låg i hennes mage. How sick is that? Snacka om att ha hängt med ett tag, det var ju ändå 27 år sen. För 27 år sen klämde hon på mig i mammas mage och nu igår så klämde hon på min bebis i min mage :) 


 
1 Frida:

skriven

Kan starkt rekommendera att lägga en liten kudde under magen. Hjälpt mig massor med att kunna somna. 😊