En bebis

Kommentera
Kan ni tänka er? En liten knodd, en bebis, ett barn.. Vi ska verkligen ha barn. Så sjukt spännande och för var dag som går så längtar man bara mer och mer efter honom. Våran lille pöjk, den lille körven. Ja, kärt barn har många namn. Han är väl anledningen till att jag ens skriver här igen. Precis som Frida skrev i sin blogg så kan detta vara en spännande tid att se tillbaka på, och vem vill inte dela med sig av det bästa som man någonsin åstadkommit? ;)
 
Nu är jag i vecka 23 (22 +2, för er som förstår babyspråket). Möjligen något längre enligt sköterskan på andra ultraljudet men vi räknar på vad som första sköterskan sa. Som ni kanske kommer ihåg från första stycket så ska vi få en son, han är beräknad den 23 juni. Jag mår otroligt bra än så länge och har gjort det hela tiden. Inget direkt illamående, ingen överdriven trötthet, ingen foglossning, inga hormonrubbningar eller andra välkända krämpor som kan komma i och med en graviditet. Visserligen så har jag daglig halsbränna men det vågar man knappt klaga på när man förstått hur andra har haft det.. I det stora hela, jag mår finfint och det är jag otroligt glad över. 
 
Detta får väl bli allt för idag. Jag är helt mosig och ska krypa ner i soffan med hjärtat tänkte jag. Jobbade till 18 och sen åkte jag & Johan till badhuset. Hängde i varmvattenbassängen och bastade efteråt. På vägen hem så hämtade vi pizza och resten av kvällen kan ni nog lista ut :)